Skip to content

Podstawy projektowania ekran贸w

Naci艣nij menu PROJEKTUJ aby przej艣膰 do aplikacji Designer, kt贸ra standardowo otwiera domy艣lny projekt oraz bia艂y niezapisany ekran, gotowy do tworzenia grafiki.

Designer

Wybierz projekt z menu DOST臉PNE PROJEKTY, nad kt贸rym chcesz pracowa膰. Poni偶ej znajduje si臋 LISTA EKRAN脫W, jakie znajduj膮 si臋 w wybranym projekcie. Wybierz EKRAN z listy aby otworzy膰 go do edycji w Designer.

Zazwyczaj nowy projekt nie ma 偶adnego ekranu wi臋c nale偶y go utworzy膰 naciskaj膮c przycisk NOWY lub po prostu rozpoczynaj膮c tworzenie rysunku. NOWY ekran zostanie wtedy utworzony podczas zapisywania.

W dalszych krokach przejd藕 do prawej strony Designera gdzie dost臋pne s膮 panele funkcyjne.

RightMenu

Znaczenie ikon

alt text przej艣cie do pe艂nego ekranu


alt text testowe uruchomienie trybu URUCHOM podczas projektowania.


alt text prze艂膮czenie do trybu pracy z domenami (projektowanie zaawansowane - wi臋cej wkr贸tce)


Naci艣nij na wybrane menu aby wy艣wietli膰 panel. Poni偶ej podstawowe informacje o panelach niezb臋dnych do rozpocz臋cia projektowania.

W panelu PRZYBORNIK znajduj膮 si臋 proste oraz z艂o偶one kontrolki umo偶liwiaj膮ce tworzenie grafiki. Z przybornika poprzez naci艣ni臋cie odpowiedniej ikony wybierz element, kt贸ry chcesz narysowa膰 po czym przejd藕 nad obszar roboczy. Rysowanie rozpocznij od klikni臋cia z przytrzymaniem w 偶膮danym miejscu oraz przeci膮gni臋cia i puszczenia przycisku na zako艅czenie. Narysowany obiekt mo偶na zaznacza膰, przesuwa膰 oraz zmienia膰 jego rozmiar.

Panel EXPLORER zawiera wszystkie elementy jakie zosta艂y narysowane na ekranie. W艂a艣ciwo艣ci narysowanego obiektu mo偶na edytowa膰 po ich zaznaczeniu z poziomu panelu W艁A艢CIWO艢CI natomiast animacje mo偶na dodawa膰 w panelu ANIMACJE. Ka偶da animacja wymaga danych wej艣ciowych, kt贸re mo偶na kreowa膰 i edytowa膰 z poziomu panelu TAGI.